Ćwiczenie w domu - o czym należy pamiętać?

Nie każdy ma czas i ochotę na regularne wyjścia na siłownię. Wielu z nas ogranicza również nasz budżet. Jednak można pozostać w dobrej formie ćwicząc w domu. Wystarczy stosować się do kilku podstawowych zasad, aby treningi domowe były efektywne i bezpieczne. O czym zatem warto pamiętać ćwicząc w domu?

Grunt to dobre przygotowanie
Zmobilizowanie się do ćwiczeń w domu może być trudne. Dlatego część z nas wykonuje je z marszu, kiedy nadchodzi silna motywacja. Do treningu warto jednak się przygotować. Jeżeli odtwarzamy trening np. z nagrania w Internecie, przed przystąpieniem do niego obejrzyjmy dokładnie wideo. Powinniśmy być przygotowani na to, co nas czeka. Może okazać się, że ćwiczenia będą wymagały określonych przyrządów np. ciężarków. Trzeba mieć je po prostu pod ręką, aby nie odrywać się niepotrzebnie od ćwiczeń.

Regularne treningi to klucz do sukcesu
Ćwicząc na siłowni z reguły jesteśmy zmuszeni do regularnych treningów. W domu również nie powinniśmy się zwalniać z obowiązku prowadzenia pewnego harmonogramu ćwiczeń. Rozpiszmy sobie dni, w które chcemy ćwiczyć, rodzaj ćwiczeń oraz dokładne pory wykonywania treningu. Taka rozpiska zadziała również, jako motywacja.

Strój i buty sportowe
Trening w domu powinien być równie komfortowy i bezpieczny, jak ćwiczenia na siłowni. Odpowiedni strój czy buty to nie tylko kwestia wyglądu czy dobrego samopoczucia. Ćwiczenie w samych skarpetkach może np. skończyć się urazem stawu lub zwichniętą kostką, bo nasze stopy nie mają dobrej amortyzacji.

Rozgrzewka na początek i rozciąganie na koniec
Nasze ciało także musi być odpowiednio przygotowane do ćwiczeń. Podczas treningu będziemy używać określonych partii mięśni należy, więc zadbać o to, aby rozgrzać je przed przystąpieniem do ćwiczeń, a po zakończeniu treningu trochę porozciągać.

Dokładne wykonywanie ćwiczeń
Treningi na siłowni mają tę zaletę, że trenerzy mogą obserwować ćwiczących i korygować niewłaściwie wykonywane ćwiczenia. W domu sami musimy dopilnować ustawienia ciała czy ilości powtórzeń. Dobrym pomysłem jest ćwiczenie przed lustrem. Można wówczas kontrolować swoją postawę podczas poszczególnych ćwiczeń. Niedokładne wykonywanie ćwiczeń to prosta droga do kontuzji. Dlatego zanim przystąpimy do ćwiczenia, poświęćmy trochę czasu na odpowiednie ustawienie ciała. Opanujmy ruch, który będziemy wykonywać. Taki trening będzie efektywniejszy.