ABS - 8 minut na piękny płaski brzuch

Marzysz o płaskim brzuchu, ale nie masz czasu na siłownię? Idealne dla Ciebie będą ćwiczenia na brzuch "ABS 8 minut", gdyż jest to program treningowy dla tych, którzy chcą popracować nad wyglądem brzucha, ale nie mogą poświęcić wiele czasu na aktywność fizyczną. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący tego, na czym polegają ćwiczenia "ABS 8 minut". Przeczytaj go koniecznie!

Ćwiczenia "ABS 8 minut" - zasady ćwiczeń ABS na płaski brzuch

Zacznijmy od tego, że sekretem sukcesu 8-minutowych ćwiczeń ABS jest różnorodność. W trakcie treningu należy zmieniać rodzaj ćwiczeń tak, aby angażować każdą z 5 grup mięśni. Cały trening ABS wykonujemy przez 8 minut, bez przerw między ćwiczeniami. 

Trening na brzuch "ABS 8 minut" - jak ćwiczyć?

Najpierw robimy standardowe "brzuszki" - połóż się na plecach, kolana ugięte. Potem ręce oprzyj na głowie, za uszami. Po czym oderwij od ziemi tylko górną część pleców i wykonaj wydech, wytrzymaj w takiej pozycji około 6 sekund, by poczuć, jak napinasz brzuch. Na koniec wróć do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie wykonaj 20 razy.

Przybliżanie kolan do klatki piersiowej

Powoli połóż się na plecach, nogi ugięte, stopy płasko przylegają do podłoża, ręce wyciągnięte wzdłuż ciała. Po czym przybliż kolana do klatki piersiowej, a następnie powoli opuszczaj nogi do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtórz 10 razy. Kąt ugięcia nóg w kolanach podczas unoszenia nie może ulec zmianie. Podczas wykonywania tego ćwiczenia pracują mięśnie dolnej części brzucha.

Skręty tułowia z piłką gimnastyczną

W tym ćwiczeniu - uklęknij i usiądź na piętach, piłkę gimnastyczną trzymaj przed sobą. Następnie wykonaj skręt w lewo i połóż piłkę za plecami. Wykonaj skręt w prawo i złap piłkę z drugiej strony. Po czym przenieś piłkę do pozycji wyjściowej i znów wykonaj skręt w lewo, by położyć piłkę za plecami. Powtórz ćwiczenie 10 razy, a następnie zrób to samo w drugą stronę. Podczas tego ćwiczenia pracują mięśnie skośne brzucha.

Tak zwany - rowerek

Znów połóż się na plecach, podnieś kolana i zegnij je pod kątem 90 stopni. Ręce trzymaj na głowie, za uszami. Po czym wyobraź sobie, że jedziesz na rowerze i pedałuj w równomiernym tempie. Całe ćwiczenie wykonuj przez 1 minutę.

Brzuszki ze skrętem tułowia

Najpierw połóż się na plecach, ugnij nogi w kolanach. Potem lewą piętę połóż na prawym kolanie, następnie staraj się prawym łokciem dotknąć lewego kolana. Ćwiczenie wykonaj 10 razy. Po czym połóż prawą piętę na lewym kolanie i 10 razy dotknij lewym łokciem prawego kolana.